جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۲
کد خبر: ۱۴۱۳۳۰
|
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
در بیست و هفتمین نشست «بچه‌های رستا» مطرح شد:

با ویژگی‌های فردی خوب و انتخاب مسیر درست الگوی مناسبی باشیم

بیست و هفتمین نشست «بچه‌های رستا» با حضور نیکو قاسمی اقدم (کارشناس ارشد روانشناسی) و با محوریت «دوست داری جای چه کسی باشی؟!» روز یکشنبه ۱۸ شهریورماه در فرهنگسرای خانواده برگزار شد.

با ویژگی های فردی خوب و انتخاب مسیر درست الگوی مناسبی باشیمبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، این نشست با این سوال آغاز شد که چقدر داشتن الگو در زندگی را لازم می دانید؟ در ادامه هر کدام از نوجوانان به این سوال پاسخ هایی دادند. 

در ادامه کارشناس برنامه گفت: الگو پذیری یعنی پیروی از یک مدل عینی و راهنمای عمل در رفتار و کردار. حالا چرا ما نیاز به الگو داریم؟ چون انسان کمال‌گراست و می‌خواهد دیگران را به تحسین وا دارد و انسان می‌خواهد یک برتری ویژه نسبت به دیگران داشته باشد و جایگاه والایی را کسب کند برای همین هر فردی می تواند در ابعاد مختلف زندگی برای خود الگوهایی را انتخاب کند که در راه رسیدن به هدف به او کمک کند.

قاسمی اقدم اظهار داشت: هرچند همه انسان‌ها کامل نیستند ولی می‌توان با ویژگی‌های فردی خوب و انتخاب مسیر درست الگوی مناسبی در همه جوانب و رشته‌ها (علمی، فرهنگی، ورزشی و ...) باشیم.

این کارشناس روانشناسی در ادامه به نوجوانان تاکید کرد: سعی کنید بیوگرافی انسان‌های موفق را مطالعه و بررسی کنید در چه زمینه‌هایی می‌توانند برای شما الگو باشند.

قاسمی اقدم در ادامه گفت: یادتان باشد که زندگی بعدهای متفاوتی چون خانواده، دوستان، شغل، تفریح و سرگرمی، سلامت و بقا دارد ما باید الگویی انتخاب کنیم که در تمام این ابعاد برای ما مناسب باشد. 

وی در پایان گفت: زندگی امامان و پیامبران برای ما سرمشق و الگوی خوبی است ما می‌توانیم زندگی آنها را چراغ راه قرار دهیم تا به خوشبختی، رشد و بالندگی برسیم.

بیست و هفتمین نشست گفت‌وگومحور «بچه‌های رستا» با پرسش پاسخ نوجوانان از کارشناس برنامه به پایان رسید. 

نظر شما